Här förklarar jag steg för steg hur du lägger upp ett evenemang på Abundo.

1. Döp ditt evenemang
2. Välj i vilken stad ditt evenemang äger rum.
3. Välj plats.
4. Välj Genre. 

  1. Beskriv ditt evenemang.
    Här klistrar du in din evenemangsbeskrivning. Tänk på att viss information du kan ha med i din eventbeskrivning på annat håll inte är relevant för våra medlemmar, exempelvis information om biljettsläpp och biljettpris. 

  2. Medialänkar
    Klistra in medialänkar från Youtube, Vimeo, Spotify eller Soundcloud för att göra ditt event mer levande och beskrivande.

  1. Beskriv hämtningsanvisningar
    Den här informationen är mycket viktig eftersom den anger hur och var våra medlemmar hämtar ut eller får sina biljetter. Bra nyckelord är att våra medlemmar ska uppge att de har bokat via Abundo samt deras namn och bokningsnummer.

    Här är ett vanligt exempel:

"Gå till biljettkassan och säg att du bokat via Abundo. Ange ditt namn och bokningsnummer för att få dina biljetter. Biljettkassan öppnar en timme innan föreställningens start."

TIPS: under Kontoinställningar hittar du fliken "Standardinfo" där du kan välja en standardanvisning så att du inte behöver skriva om den vid varje skapande av evenemang.

  1. Skriv in evenemangets ordinarie biljettpris
    Uppge ordinarie pris för biljetterna till ditt evenemang. 

  2. Ladda upp bilder
    Här laddar du upp bilder från ditt evenemang. Tänk på att den första bilden du laddar upp är den som syns i listan för våra medlemmar. Om du velar mellan två rekommenderar vi att du väljer den med minst text på. 

  3. Sätt bokningsstopp
    Här väljer du när bokningen ska stängas för våra medlemmar. När bokningen stängs skickas en bokningslistan till dig. Vill du att fler ska motta listan kan du lägga till fler e-postadresser. Ju längre bokningnen hålls öppen desto större chans för fler besökare. 

  4. Mottagare av gästlista
    Om ingen mottagare anges skickas gästlistan till ägaren av ditt partnerkonto. Lägg till en eller flera e-postadresser för att skicka till flera.

Snart klar! Välj inställningar för marknadsföringen av ditt evenemang och klicka sedan på "Spara och lägg till datum".

Nu är ditt evenemang sparat som ett utkast och syns i din lista över evenemang om du väljer att fortsätta senare. 




Steg 2: Datum och Tider. 

  1. Datum & Tid
    Skriv in datum och tid eller välj datum från en kalender genom att klicka på kalenderikonen. Kom ihåg att välja tiden när evenemanget startar och inte tiden för insläpp.

  2. Antal biljetter
    Välj hur många biljetter du vill lägga upp hos oss. Du kan alltid gå tillbaka och ändra antal i efterhand.

  3. Klicka på "+ Lägg till session" för att addera ytterligare ett datum. 

Klicka på "Spara och skicka för godkännande" när du är klar och vill publicera ditt evenemang.

Nu ser du ditt evenemang med en gul prick i listan. Det innebär att evenemanget väntar på godkännande från oss.

Det var allt!

Hör gärna av dig till oss på partner@abundolive.se eller skriv i chatten om du har frågor eller behöver hjälp! 

Hittade du svaret?